Retourneren, de spelregels

We proberen het terugsturen van producten zo makkelijk mogelijk te maken. In deze blog leggen we je alle spelregels uit.

  1. Retouren zijn kosteloos mits via ons retourenportal en maximaal vijf zendingen (kosteloos) per jaar.
  2. Producten zijn tot 100 dagen na factuurdatum te retourneren.
  3. Er zijn geen retourformulieren of kopie-facturen nodig.
  4. Uiterlijk vijf werkdagen na ontvangst ontvang je een creditnota.
  5. Uiterlijk zeven dagen na ontvangst ontvang je het bedrag op je rekening terug.


Retourvoorwaarden

Om deze unieke service te kunnen blijven bieden, vragen we wel je medewerking op een aantal punten. Zo kunnen we dit proces voor beide partijen zo soepel mogelijk laten verlopen. De retourvoorwaarden zijn:

  1. Retouren alleen via het retourenportaal: om de zendingen en kosten overzichtelijk te houden vragen we om retouren aan te maken via ons retourenportaal. Dit is voor jou ook kosteloos.
  2. Retouren inleveren bij een afleverpunt: je kunt bij het aanvragen van een retourlabel een afleverpunt in de buurt uitzoeken. Dit mogen punten van zowel DPD als PostNL of DHL zijn.
  3. Vijf retourzendingen per jaar op onze kosten: dit doen we om de kosten in de hand te houden. Met een retourtermijn van 100 dagen is dit ruim voldoende.
  4. Vaker retourneren? Dat is geen probleem. Ook hiervoor kun je ons portal gebruiken. Indien je meer dan 5 keer per jaar gebruik maakt van een retourzending via ons portal worden de extra zendingen aan jou doorbelast. Wij rekenen hiervoor € 8,50 excl. BTW.
  5. Speciaal besteld? In principe nemen we deze artikelen niet retour. Neem contact met ons op of we in jouw specifieke geval een uitzondering kunnen maken.
  6. Onze buitendienst is geen retour-ophaal-dienst. Is een vertegenwoordiger bij jou op bezoek? Dan kun je natuurlijk producten mee retour geven maar wij sturen geen vertegenwoordiger langs om retouren op te halen.
  7. Houd de verpakkingen netjes: een open productverpakking is geen probleem. Wij hanteren als vuistregel: stuur niets retour wat je niet zou willen ontvangen. Als wij het product nog als nieuw kunnen verkopen, is een open / beschadigde verpakking geen probleem. Zo niet kan het voorkomen dat we hiervoor kosten in rekening moeten brengen.


Hoe werkt het?

Retourneren doe je binnen ons dealerportal. Ga naar de juiste pagina via deze link of via het kopje ‘retourneren’ onderaan de dealerportal. Voer hier de postcode en de trackingcode van de bestelling in waarvan je producten wenst te retourneren. Stuur je producten retour uit meerdere bestellingen? Gebruik dan de gegevens van de meest recente bestelling.

Controleer de gegevens en geef aan welke producten retour komen. Stuur je producten retour uit meerdere zendingen? Vermeld de andere producten dan bij het bericht. Geef de reden van de retourzending op. Bij meerdere producten of redenen kies dan voor “Anders”.

Kies een afleverpunt bij jou in de buurt. Controleer nogmaals alle gegevens en ga akkoord met de voorwaarden als alles klopt. Print het label, pak de producten goed in en plaats het label zichtbaar op de doos. Heb je geen printer bij de hand? Geen zorgen, het label wordt ook per e-mail toegestuurd. Geef het pakket vervolgens binnen 10 werkdagen af bij het gekozen afleverpunt. Daarna pakken wij het verder op.

Bij binnenkomst worden de retourgoederen gecontroleerd. Alle reguliere retouren worden binnen uiterlijk vijf werkdagen gecrediteerd. Iedere dinsdag storten we creditbedragen terug. Het kan dus uiterlijk zeven dagen na ontvangst van de creditnota duren voordat het bedrag op de rekening staat. Bijvoorbeeld: je stuurt dinsdag iets retour. Wij ontvangen de retour woensdag. Je ontvangt de creditnota uiterlijk vrijdag. De terugstorting gebeurt op dinsdag en je hebt woensdag het bedrag terug ontvangen.

Voor verdere vragen kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen!

*Voor eventuele verduidelijking, aanvullende zaken en bijzondere casussen bekijk de algemene voorwaarden of neem contact op met de klantenservice.