Sparen voor korting: jouw trouw beloond!

Weinig tijd en toch nieuwsgierig? Bekijk de video en ben binnen 60 seconden up-to-date!

Loyalty programma

Met trots introduceren wij een nieuw loyalty programma. Hierbij word je als dealer beloond voor de inkopen die je bij ons doet. Je spaart punten die je kan inleveren voor kortingen oplopend tot wel 20%!

Hoe werkt het?

  1. Voor elke euro die je uitgeeft, spaar je punten in ons dealerportal. Hoe meer je besteedt, hoe meer punten je spaart.
  2. Punten krijgen een bepaalde waarde, gebaseerd op jouw omzet van de afgelopen 12 maanden. Hoe hoger de omzet, hoe hoger de waarde.
  3. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je de punten inruilt voor korting. Je kunt ze direct uitgeven, maar ook sparen tot een bepaald bedrag of tot de waarde toeneemt.

Op deze manier wordt het steeds interessanter om meer van je dagelijkse inkopen bij ons onder te brengen. Ieder extra Euro levert namelijk niet alleen meer punten op, maar zorgen er ook voor dat je punten steeds waardevoller worden!

Hoeveel punten krijg ik dan?

Iedere euro die je uitgeeft aan producten via ons dealerportal is 10 punten waard. Dus als je een product van € 10 bestelt, worden er 100 punten aan je account toegevoegd. Een order van € 200 levert je dus 2.000 punten op.

Krijg ik over alles wat ik uitgeef punten? Nee, sommige bedragen zijn uitgesloten, bijvoorbeeld:

  • De BTW.
  • Verzendkosten.
  • Orders die telefonisch of per e-mail aan ons doorgegeven worden.
  • Andere aanbiedingen waarvoor wij een nettoprijs afspreken.
  • Speciaal bestelde artikelen.

En wat zijn mijn punten dan waard?

Dat hangt helemaal af van hoeveel je bij ons inkoopt. Wij kijken namelijk naar jouw omzet over de afgelopen 12 maanden. Hoe hoger die omzet, hoe hoger de schaal waar je wordt ingedeeld en dus hoe meer je punten waard zijn.

Wij bepalen de omzet in het dealerportal. Dat betekent dat speciaal bestelde artikelen of speciale bulk-orders niet meetellen voor het bepalen van je omzet. De omzet die het dealerportal berekent is leidend. Ga je meer afnemen? Dan stijgt je omzet en wordt je automatisch ingedeeld in een hogere schaal. Daalt je omzet? Dan wordt je automatisch weer lager ingedeeld.

De schaal waar je ingedeeld bent, bepaalt dus de waarde van alle punten in je account. Dus heb je al 50.000 punten in je account staan en wordt je ingedeeld in een hogere schaal omdat je meer inkoopt? Dan worden dus alle 50.000 punten meer waard. Ook al heb je die punten verdiend in een lagere schaal! Hierdoor kan het dus slim zijn om je punten vast te houden tot de waarde stijgt.

Hoe kan ik mijn punten dan inleveren?

Bij het afronden van je order kun je er voor kiezen om je punten in te leveren. Dat heb je dus zelf in de hand. Je mag iedere bestelling de punten van de vorige bestelling inleveren. Je mag ze ook opsparen. Je mag niet meer punten inleveren dan het totaal van je bestelling.

Op sommige producten kun je geen punten inleveren. Je kan dan minder punten inleveren dan het totaal van je bestelling. Dit geldt voor netto geprijsde artikelen. Deze artikelen hebben al een vaste lage prijs en er is niet voldoende marge om daar nog korting op te geven. Je kan zien of een artikel netto geprijsd is op de productpagina onder het tabblad “Meer informatie”. Netto geprijsde artikelen tellen wel mee in je omzet (en bepalen dus zo je schaal) en ze leveren wel punten op.

Waar kan ik zien hoeveel punten ik heb?

Via [Mijn Account] en [Mijn spaarpunten] heb je altijd inzicht in hoeveel punten je hebt en wat ze waard zijn. Je kan hier onder andere vinden:

  1. Hoeveel punten je momenteel in je account hebt.
  2. Hoe je aan deze punten gekomen bent.
  3. Hoeveel je punten op dit moment waard zijn.
  4. In welke schaal je bent ingedeeld.
  5. Wat de volgende schaal is en hoeveel je nog moet besteden om daar te komen.
  6. Wanneer je punten verlopen.

Wat als ik pas net klant ben of (nog) niet zo veel inkoop?

Iedere dealer spaart punten, groot of klein maakt daarin niets uit. Maar wanneer je omzet over de afgelopen 12 maanden minder is dan € 5.000 kun je nog geen punten uitgeven. De punten die je spaart worden dan opgeslagen in je account en blijven daar staan tot je wordt ingedeeld in een hogere schaal. Dan krijgen alle punten die je gespaard hebt een waarde en kun je beginnen met uitgeven!

Let wel: punten zijn beperkt houdbaar. Na 365 dagen vervalt een punt dat niet is uitgegeven automatisch. Je krijg hierover vooraf een bericht zodat je nog actie kan ondernemen. Spaar je dus punten maar heb je over 12 maanden nog geen € 5.000 aan omzet gerealiseerd? Dan val je helaas buiten het loyalty programma.

Wat zijn de kortingsschalen?

Per 20-05-2021 zijn de kortingsschalen als volgt vastgesteld:

Omzet vanOmzet totSchaalWaarde per puntKorting
€‎ 0€‎ 5.000StarterN.v.t.N.v.t.
€‎ 5.000€‎ 6.000Brons – 1€‎ 0,00505,0%
€‎ 6.000€‎ 7.000Brons – 2€‎ 0,00555,5%
€‎ 7.000€‎ 8.000Brons – 3€‎ 0,00606,0%
€‎ 8.000€‎ 9.000Brons – 4€‎ 0,00656,5%
€‎ 9.000€‎ 10.000Brons – 5€‎ 0,00707,0%
€‎ 10.000€‎ 12.000Zilver – 1€‎ 0,00757,5%
€‎ 12.000€‎ 14.000Zilver – 2€‎ 0,00808,0%
€‎ 14.000€‎ 16.000Zilver – 3€‎ 0,00858,5%
€‎ 16.000€‎ 18.000Zilver – 4€‎ 0,00909,0%
€‎ 18.000€‎ 20.000Zilver – 5€‎ 0,00959,5%
€‎ 20.000€‎ 25.000Goud – 1€‎ 0,010010,0%
€‎ 25.000€‎ 30.000Goud – 2€‎ 0,011011,0%
€‎ 30.000€‎ 40.000Goud – 3€‎ 0,012012,0%
€‎ 40.000€‎ 60.000Goud – 4€‎ 0,013013,0%
€‎ 60.000€‎ 80.000Goud – 5€‎ 0,014014,0%
€‎ 80.000€‎ 100.000Goud – 6€‎ 0,015015,0%
€‎ 100.000>Platinum€‎ 0,020020,0%

Het samenstellen van deze schalen is door ons met de grootste zorg gedaan. We realiseren ons dat voor een kleine dealer € 1.000 al veel omzet is en dat grotere dealers dat veel makkelijker te realiseren is. Daarom lopen de staffels in het begin snel op en vlakt dit later af.

Ondanks dat we hier veel tijd en zorg aan besteed hebben, kan het zijn dat we in de toekomst de staffels aan moeten passen. We willen een goede balans vinden tussen het belonen van trouwe klanten enerzijds en voldoende marge om onze service te kunnen garanderen anderzijds.

Wat als ik al kortingsafspraken heb?

Het loyalty programma is niet te combineren met andere prijsafspraken. Je profiteert dus of van de bestaande kortingsafspraken of van het loyalty programma. Dit mag je als dealer zelf beslissen. Wij nemen binnenkort persoonlijk contact met je op om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten zodat je een goede beslissing kan maken.

Wat als ik nog meer vragen heb?

Vragen staat vrij! We begrijpen dat dit programma op het eerste oog ingewikkeld kan lijken. De bedoeling is echter dat het juiste een transparante, eerlijke en duidelijke structuur oplevert waarin iedereen weer waar hij / zij aan toe is. Neem daarom bij vragen contact met ons op. Dan leggen wij het graag aan je uit!

Start chat
💬 Hulp nodig?
Hallo! ✋🏼Kunnen we je helpen?