Langere doorlooptijd pakketdienst

De afgelopen weken merken wij dat de doorlooptijden bij onze verzendpartner DPD zijn toegenomen. Hierdoor kunnen onze orders langer onderweg zijn dan u gewend bent.

De oorzaak hiervoor is tweeledig:

  • Enerzijds worden er veel meer pakketten verstuurd door de toegenomen online bestellingen.
  • Anderzijds is er minder capaciteit op depots en bij bezorgers door ziekte en Corona-maatregelen.

Door deze combinatie is de uitlevergraad onder onze klanten momenteel zo’n 92%. Dat betekend dat het overgrote gedeelte van pakketten nog steeds de volgende dag worden geleverd maar wel minder dan normaal.

Wij garanderen nog steeds dat orders die u op werkdagen voor 16:00 uur bij ons plaatst, dezelfde dag nog verzonden worden.

Om onnodige ergernis te voorkomen, adviseren wij het volgende:

  1. Bestel uw onderdelen op tijd. Wacht voor onderdelen die vrijdag nodig zijn niet tot donderdag met bestellen.
  2. Houd een slag om de arm met afspraken naar klanten. Waarschuw dat u afhankelijk bent van levering.
  3. Houd de trackingmails in de gaten. Wij gaan tijdelijk op meer momenten mails versturen om u beter op de hoogte te houden.
  4. Neem pas contact met ons op als uw zending meer dan 5 dagen vertraagd is. Pas dan kunnen wij ondersteuning van DPD aanvragen.
  5. Als een pakket langer dan 5 dagen vertraagd is, attendeer ons hier dan op via e-mail. Wij vragen DPD dan om opheldering.

Deze problemen komen helaas niet alleen bij DPD voor. Via onze verzendpartner hebben wij zicht op de meeste vervoerders (DHL, PostNL, UPS, etc.) en overal is de situatie hetzelfde.

Uiteraard begrijpen we dat deze situatie heel vervelend is. De service van DPD is een verlengstuk van onze service en wij zien dit ook liever goed verlopen. Echter bevinden we ons momenteel in een uitzonderlijke situatie en vertrouwen we ook op uw begrip en medewerking.

Start chat
💬 Hulp nodig?
Hallo! ✋🏼Kunnen we je helpen?
Powered by