De gezichten achter Doleweerd: Leslie

Leslie Reijnders, de jongste oude rot van het Doleweerd team. Inmiddels al 20 jaar werkzaam bij Doleweerd is Leslie het bekende gezicht en stem van logistiek. Verantwoordelijk voor alles wat er uit het magazijn gaat, van inkomende bestelling tot het pakketje in jouw werkplaatst. In dit artikel maak je kennis met Leslie.

Leslie hoe ben jij 20 jaar terug bij Dolweerd terecht gekomen?
“Dat is een goede vraag, eigenlijk kent iedereen elkaar hier via via. En ik net zo. Via gedeelde kennissen begon ik als 17-jarige als magazijn hulp in de avonduren na school. Toen ik klaar was met school beviel het werk en het team mij zo goed dat ik niet meer weg ben gegaan. Ik ging fulltime doen wat ik al parttime deed. Doleweerd was ontzettend blij dat ik 40 uur kon komen werken want er was een nijpend tekort aan krachten die het reilen en zeilen van het magazijn van Doleweerd kennen. Het werd namelijk met de dag drukker in het magazijn! 

Hoe vind je het om te werken in de scooterbranche en bij Doleweerd?
“Omdat ik als 17-jarig jongetje al begon ben bij Doleweerd ben ik opgegroeid met scooters, onze dealers, de branche en natuurlijk Doleweerd zelf. Inmiddels mijn tweede thuis.” zegt Leslie. 

Dat is ook wat hem zo goed bevalt, de familiale, informele en fijne sfeer die heerst. Lekker doen waar we goed in zijn! Dealers ondersteunen met het maken van de mooiste scooters voor hun klanten. “Ontzettend leuk als je op straat een scooter tegen komt met jouw onderdelen of een gepersonaliseerde kentekenplaathouder van een vaste klant. Dat vind ik mooi om te zien!”

Wat is jouw rol in het team van Doleweerd?
Nou natuurlijk de logistiek! Dit doe ik samen met mijn collega logistiek, Mark. Mark doet alles wat er binnenkomt en ik doe alles wat eruit gaat. Dus ik pick de orders, pak ze in en zorg ervoor dat ze er op tijd uit gaan zodat jij vanavond of morgen (afhankelijk van jouw gekozen verzendmethode) netjes jouw pakketje ontvangt!

Daarnaast neem ik regelmatig de telefoon aan als de binnendienst telefonisch bezet is. Dat vind ik mooi, klantcontact en ze zo goed mogelijk op weg helpen. We hebben nog steeds een afhaalbalie die ik met alle plezier beheer. Bij mij mogen alle vooraf bestelde orders opgehaald worden (nadat er online afgerekend is en de afhaalbevestiging verzonden is). Na ruim 20 jaar kan ik wel stellen dat ik onze klanten wel ken! 

Logistiek nu en logistiek 20 jaar geleden, dat kan nooit hetzelfde zijn. Wat zijn de grootste veranderingen voor jou die logistiek doorgemaakt heeft?
Dat is een makkelijke vraag, het werk is namelijk sneller en makkelijker geworden! Daar waar alles vroeger veel meer met de hand via papier en uit het hoofd ging, is alles nu geautomatiseerd. Ook heb ik mijn eigen inpakstation met alle benodigdheden bij de hand! Mark heeft zijn eigen uitpakstation en zo lopen we elkaar niet in de weg. De orders komen automatisch binnen en de producten zijn terug te vinden op stelling- en vaknummer. Wie weet waar we in de toekomst zullen staan. Het is natuurlijk de bedoeling dat we op deze voet blijven groeien. Dan is het op een gegeven moment nodig om een WMS-systeem in huis te halen die de snelste pickroutes berekent bijvoorbeeld. Dat lijkt mij nou echt interessant om te introduceren in ons eigen magazijn. 

Start chat
💬 Hulp nodig?
Hallo! ✋🏼Kunnen we je helpen?