Doleweerd gaat voor persoonlijk contact: ‘onderdeel zijn van het succes van klanten’

Gedigitaliseerde processen, snellere levering, een loyaliteitsprogramma – deze en andere veranderingen hebben van Doleweerd een interessantere groothandel gemaakt voor meer bromfiets- en scooterdealers en werkplaatsen. “We zijn een nieuwe weg ingeslagen, waarbij de kwaliteit van service en persoonlijke benadering nog meer voorop zijn gezet”, zegt directeur Bo Bergmans.

Doleweerd in Oss is inmiddels ruim veertig jaar actief als leverancier van onderdelen en accessoires voor brom- fiets- en scooterdealers en werkplaatsen. Bo Bergmans nam het stokje in januari van dit jaar over van zijn vader. De wisseling van de wacht maakte onderdeel uit van een vernieuwingsplan dat zo’n vijf jaar geleden werd gesmeed en uitgerold.

Bergmans: “We zaten van oudsher veel in het zuiden van Nederland. De klanten die we beleverden, waren tevreden over ons. En wij waren tevreden over hen. Maar we wilden als bedrijf met de tijd meegaan en daarbij voet aan de grond krijgen in de rest van Nederland. In die periode ben ik begonnen als accountmanager new business. Ik stapte koud op winkels af die geen zaken met ons deden en tevreden waren over huidige leveranciers. Als je vroeg: ‘Sta je open voor onze service?’ Dan was het antwoord vaak nee. Hoe vervelend ook, van die nee’s hebben we veel geleerd. Want er kwamen goede argumenten naar voren. Die feedback hebben we doorvertaald naar verbeterpunten.”

Digitalisering
Buiten het zicht van klanten om maakte Doleweerd in de afgelopen jaar versneld werk van een modern, digitaal dealerportal. Een schril contrast met het nabije verleden toen de buitendienst nog traditioneel langs de deuren ging om orders te schrijven en uit te leveren. “De verwerkingstijd was lang, soms moest een klant wel vier dagen wachten. Bovendien was de kans op fouten groter. We hebben toen gezegd: er móet een digitaal programma komen waar klanten de producten en onze actuele voorraad zien en waar ze zelf bestellingen plaatsen.

We hebben daarop een voorraadbeheer- en orderpicksysteem ontwikkeld, eentje met veel mogelijk- heden. Het zorgt er nu voor dat we zelfs in drukke tijden kunnen garanderen dat vóór 16 uur bestelde orders nog dezelfde dag verzonden worden. We zijn daarmee een van de meest leverbetrouwbare partijen in de branche. En dat is belangrijk, want het draait steeds vaker om snelheid.”

De nieuwste versie van de dealerportal is nu enige tijd online en functioneert zoals bedoeld. Waar mogelijk maakt Doleweerd het systeem nu nog functioneler. “We kunnen ons artikelbestand op dit moment bij vrijwel alle kassasystemen aanleveren. Zeker voor webshops is het fijn een koppeling tot stand te brengen: de productinformatie komt zo in de shop, zonder dat de klant ook maar één ding zelf over hoeft te tikken. Periodieke updates zijn daarbij standaard, de informatie is dus altijd up to date. In combinatie met dropshipping en een volautomatische orderkoppeling kan een dealer een webshop runnen door alleen klantvragen te beantwoorden. Wat nu volgt is een volledig geautomatiseerde koppeling met Wilmar. Voor de andere kassasystemen zit dat in de pijplijn.”

Exclusieve merken
Daarnaast heeft Doleweerd duidelijke assortimentskeuzes gemaakt. “Het assortiment is uitgebreid met een aantal sterke merken en originele onderdelen. Met sommige hebben we zelfs een exclusieve samenwerking. In Vespa- land, waar merknamen belangrijk zijn – daar zijn consumenten gevoelig voor – distribueren we de producten van Akrapovič, Bitubo en Zelioni. Die combi maakt ons onderscheidend.”

Een minstens zo belangrijke stap op assortimentsvlak is de keuze een eigen merk te lanceren: THNDR. Dat luxemerk timmert aan de weg met hoogwaardige tuning-onderdelen en accessoires voor Vespa- en Piaggio-scooters. “Het merk wordt heel goed ontvangen. Er zit ook een mooie verpakking omheen. We passen hier slimme marketing toe, door samen te werken met een influencer, Joey Schaar. Die jongen is echt goed, hij laat zien hoe hij onze producten gebruikt en promoot ze daarmee. Iedere scooterrijdende jeugdige kent hem, we creëren vraag voor onze dealers. Daarmee is dit een match made in heaven. Vanaf de andere kant bekeken is het voor dealers fijn om THNDR te verkopen, aangezien wij met onze merken bewust geen prijsvechters beleveren. “Daardoor is de online concurrentie minder en de marge beter.”

Ontzorging en persoonlijk
De strategiewijziging heeft gezorgd voor veranderingen in de organisatie. Er is een collega voor marketing aangeno- men. Die is eveneens beschikbaar om klanten te helpen met allerhande vragen, bijvoorbeeld om lokaal beter zichtbaar te worden. “We willen toewerken naar nieuwe concepten. Denk aan een standaard webshopstructuur die onze klanten kunnen gebruiken. Met dit soort concepten willen we in de komende jaren nog meer service en ontzorging bieden en zo de band verder versterken”, vertelt Bergmans.

Er is nog één buitendienstmedewerker die fulltime onderweg is. Die vervult nu meer de rol van relatie- en accountmanager. “Het is niet van: jij zoekt een band, ik lever hem en daarmee klaar. Nee, we voeren inhoudelijke gesprekken. Wat wil je als detaillist bereiken? En hoe kunnen wij daaraan ons steentje bijdragen? We willen echt onderdeel van het succes van onze klanten worden. Die andere insteek van gesprekken met onze buitendienst levert heel leuke samenwerkingen op. We hebben gezien hoe klanten ooit begonnen in een garagebox en heel snel uitgegroeid zijn naar een zaak met drie medewerkers. Het geeft superveel energie om daarvan de aangewezen leverancier te zijn. Het maakt je ook trots.”

De persoonlijke manier van samenwerken in combinatie met de leverbetrouwbaarheid heeft geleid tot substantieel meer klantaanvragen. “We merken nu dat er zoveel aanwas is van klanten dat we een beetje op de rem moeten trappen”, zegt Bergmans. “We horen vaak dat klanten juist voor ons kiezen omdat ze dan geen nummertje zijn. Als ze bellen, willen ze een behulpzame medewerker aan de lijn krijgen. Het liefst iemand die na een paar contacten ook je naam kent. Als we nu tegen alle aanvragen ‘ja’ zeggen, kunnen we die persoonlijke aandacht niet meer waarborgen. Dus ja, we willen groeien, maar wel met behoud van de kwaliteit van onze dienstverlening en service. We hebben een ervaren en gemotiveerd team met kennis en zullen daarin ook blijven investeren.”

Punten sparen
Sinds de overdracht van vader op zoon is Bergmans met name bezig de puntjes op de i te zetten, zo stelt hij zelf. De lancering van een loyaltyprogramma, iets waar hij al jaren voor pleit, is medio juni van de grond gekomen. Het concept daarvan is eenvoudig: bij iedere bestede euro sparen klanten punten. Hoe hoger de besteding, hoe meer punten. En hoe meer punten, hoe hoger de korting is op het moment dat klanten de punten inzetten. “In de hoogste staffel loopt het voordeel op tot 20 procent”, legt Bergmans uit.

“Het is een heel eerlijk en transparant systeem. Vroeger was het zo dat degenen die er het hardst om riepen de hoogste korting kregen. Nu geldt: gelijke monniken, gelijke kappen. Dealers weten wat ze van ons krijgen als ze meer met ons doen. Ze behouden daarbij de vrijheid om de punten langere tijd vast te houden, totdat ze in een hogere kortingsstaffel komen. Of om de punten in te zetten op een gunstig moment – ze kunnen de kosten zo in de wintermaanden iets drukken. Willen ze de punten direct verzilveren, dan kan dat ook. Klanten zijn zeer enthousiast.”

Dit artikel is ontwikkeld in samenwerking met de Tweewieler voor de september 2021 editie.

Het assortiment van Doleweerd wordt uitgebreid

Omdat Doleweerd het belangrijk vindt om een zo compleet en uitgebreid mogelijk assortiment te voeren voor haar dealers neemt Doleweerd AXXIS HELMETS op in het assortiment en wordt het THNDR aanbod uitgebreid. 

Nieuwe THNDR knipperlichten voor de Vespa Sprint en Primavera: RAW-set LED SQ THNDR Strike – smoke. Met Flow/SQ-functie, Plug – and – Play wat wil zeggen dat ze gemakkelijk te monteren zijn en meteen in gebruik te nemen zijn. Alle bevestigingsmaterialen zitten erbij. Met deze set ben je in één keer klaar! 

Omdat we steeds meer producten toevoegen aan ons THNDR merk en merken dat het steeds lastiger wordt om aan te duiden welk product er bedoeld wordt gaan we werken met lijnnamen. Deze nieuwe knipperlichten zullen daarom de THNDR Strike gaan heten. De vorige knipperlichten gaan THNDR Shock heten. Allemaal lijnnamen met een hint naar thunder!

Meer lezen over deze knipperlichten of direct bestellen? Ga direct naar ons dealerportal.

AXXIS HELMETS Als exclusief importeur in Nederland zijn deze helmen alleen via Doleweerd in Nederland beschikbaar. AXXIS HELMETS begon zijn reis met een uitgesproken innovatieve en dynamische geest. AXXIS HELMETS levert de best mogelijke producten, met de hoogste kwaliteit, met productieprocessen aangepast aan de meest veeleisende marktcriteria en met een uitgebreide veelzijdige catalogus. De modellen en verschillende lijnen zijn in continue ontwikkeling.

Onlangs hebben we onze eerste voorraad ontvangen. Bekijk snel op de dealerportal welke verschillende lijnen en maten wij voeren.

Het uiterlijk van Doleweerd gaat veranderen

Ook Doleweerd gaat met de tijd mee, na ruim 15 jaar heeft het logo een opfrisbeurt gekregen. We vertellen je graag wat dit inhoudt en hoe dit eruit komt te zien.

Natuurlijk heeft het oude logo emotionele waarde. Niet alleen voor ons maar ook voor de dealer waar Doleweerd al langer mee samenwerkt. Het staat voor vele mooie jaren samen. Echter is Doleweerd zijn logo ontgroeid.

De afgelopen jaren heeft Doleweerd bijzondere ontwikkelingen doorgemaakt gepaard met veel digitalisering. Begin dit jaar heeft Bo Bergmans het bedrijf overgenomen van zijn vader Johnny Bergmans en daarmee is de nieuw ingeslagen weg beklonken. Het nieuwe tijdperk wordt vanaf heden ondersteund met een nieuw eigentijdse logo.


Logo’s werden eerder ontworpen om te pronken op briefpapier. Door de digitaliseringsslag is dat niet meer van deze tijd. Een voorbeeld hiervan is dat we tegenwoordig facturen online versturen in plaats van met de post. Ook faxen we al een ruime tijd niet meer. Het nieuwe logo moet gaan passen in de steeds belangrijkere online omgeving van Doleweerd.

In de komende periode wordt het nieuwe logo uitgerold en zal het oude logo dus langzaam vervangen worden. We blijven onze karakteristieke trekken, kleur en natuurlijk een moer als beeldmerk behouden. Bekijk het nieuwe logo en beeldmerk in verschillende settings en vergelijk met het oude logo.

Wat vind jij van de vernieuwing?

De gezichten achter Doleweerd: Leslie

Leslie Reijnders, de jongste oude rot van het Doleweerd team. Inmiddels al 20 jaar werkzaam bij Doleweerd is Leslie het bekende gezicht en stem van logistiek. Verantwoordelijk voor alles wat er uit het magazijn gaat, van inkomende bestelling tot het pakketje in jouw werkplaatst. In dit artikel maak je kennis met Leslie.

Leslie hoe ben jij 20 jaar terug bij Dolweerd terecht gekomen?
“Dat is een goede vraag, eigenlijk kent iedereen elkaar hier via via. En ik net zo. Via gedeelde kennissen begon ik als 17-jarige als magazijn hulp in de avonduren na school. Toen ik klaar was met school beviel het werk en het team mij zo goed dat ik niet meer weg ben gegaan. Ik ging fulltime doen wat ik al parttime deed. Doleweerd was ontzettend blij dat ik 40 uur kon komen werken want er was een nijpend tekort aan krachten die het reilen en zeilen van het magazijn van Doleweerd kennen. Het werd namelijk met de dag drukker in het magazijn! 

Hoe vind je het om te werken in de scooterbranche en bij Doleweerd?
“Omdat ik als 17-jarig jongetje al begon ben bij Doleweerd ben ik opgegroeid met scooters, onze dealers, de branche en natuurlijk Doleweerd zelf. Inmiddels mijn tweede thuis.” zegt Leslie. 

Dat is ook wat hem zo goed bevalt, de familiale, informele en fijne sfeer die heerst. Lekker doen waar we goed in zijn! Dealers ondersteunen met het maken van de mooiste scooters voor hun klanten. “Ontzettend leuk als je op straat een scooter tegen komt met jouw onderdelen of een gepersonaliseerde kentekenplaathouder van een vaste klant. Dat vind ik mooi om te zien!”

Wat is jouw rol in het team van Doleweerd?
Nou natuurlijk de logistiek! Dit doe ik samen met mijn collega logistiek, Mark. Mark doet alles wat er binnenkomt en ik doe alles wat eruit gaat. Dus ik pick de orders, pak ze in en zorg ervoor dat ze er op tijd uit gaan zodat jij vanavond of morgen (afhankelijk van jouw gekozen verzendmethode) netjes jouw pakketje ontvangt!

Daarnaast neem ik regelmatig de telefoon aan als de binnendienst telefonisch bezet is. Dat vind ik mooi, klantcontact en ze zo goed mogelijk op weg helpen. We hebben nog steeds een afhaalbalie die ik met alle plezier beheer. Bij mij mogen alle vooraf bestelde orders opgehaald worden (nadat er online afgerekend is en de afhaalbevestiging verzonden is). Na ruim 20 jaar kan ik wel stellen dat ik onze klanten wel ken! 

Logistiek nu en logistiek 20 jaar geleden, dat kan nooit hetzelfde zijn. Wat zijn de grootste veranderingen voor jou die logistiek doorgemaakt heeft?
Dat is een makkelijke vraag, het werk is namelijk sneller en makkelijker geworden! Daar waar alles vroeger veel meer met de hand via papier en uit het hoofd ging, is alles nu geautomatiseerd. Ook heb ik mijn eigen inpakstation met alle benodigdheden bij de hand! Mark heeft zijn eigen uitpakstation en zo lopen we elkaar niet in de weg. De orders komen automatisch binnen en de producten zijn terug te vinden op stelling- en vaknummer. Wie weet waar we in de toekomst zullen staan. Het is natuurlijk de bedoeling dat we op deze voet blijven groeien. Dan is het op een gegeven moment nodig om een WMS-systeem in huis te halen die de snelste pickroutes berekent bijvoorbeeld. Dat lijkt mij nou echt interessant om te introduceren in ons eigen magazijn. 

Toenemende vraag naar direct verkoopbare accu’s: GEL accu’s uitgelicht

Onlangs is het assortiment uitgebreid met: GEL accu Landport GB9B (12V/9A). 

Bij Doleweerd merken we een vergrote behoefte aan direct verkoopbare accu’s vanwege de vernieuwde regelgeving: vanaf 1 februari dit jaar is de verkoop van accuzuur aan de consument verboden.

Vanuit de nieuwe Europese regelgeving zijn zwavelzuur en ammoniumnitraat aan de lijst van gereguleerde stoffen toegevoegd. Dit moet het gebruik van accuzuur voor andere doeleinden dan het vullen van een accu tegengaan. Deze nieuwe regelgeving kan voor uitdagingen zorgen voor dealers.

Hieronder zijn drie verschillende oplossingen voor dealers die accu’s aan de consument verkopen op een rijtje gezet:

  • Een AGM accu als dealer afvullen
    De dealer biedt de service om de accu zelf af te vullen voordat hij deze meegeeft aan de consument. Het voordeel is dat de accu, zoals we kennen, voor het afvullen onbeperkt houdbaar blijft en op voorraad kan blijven liggen. Het nadeel is dat het een extra handeling is voor de dealer om de accu af te vullen.
  • Een SLA accu
    Een SLA accu is een AGM accu die al is afgevuld en geactiveerd in de fabriek. In Nederland wordt de accu dan nog een keer opgeladen. Deze accu heeft het nadeel dat deze maar beperkt houdbaar is. Maar het kost de dealer geen tijd om deze accu af te vullen voor de consument.
  • Een GEL accu
    Een GEL accu werkt hetzelfde als een AGM maar dan met een andere techniek, namelijk gel in plaats van zuur en glasvezelmatten. Ook deze accu is al in de fabriek geladen. Maar omdat GEL accu’s minder last hebben van zelfontlading ten opzichte van natte accu’s zijn deze aanzienlijk langer houdbaar. Het nadeel is dat GEL accu’s duurder zijn. Daartegenover staat wel dat GEL accu’s ook een kwalitatiever zijn en langer meegaan.

    Andere voordelen zijn dat een GEL accu in elke positie gebruikt kan worden omdat het gel er niet uit kan lopen, zuurschade is verleden tijd, GEL accu’s zijn beter bestand tegen kou en als klap op de vuurpijl hebben GEL accu’s meer power!

De GEL accu: Landport GB9B (12V/9A) bekijken of bestellen? Klik dan op de onderstaande knop.

De gezichten achter Doleweerd: Bo Bergmans

Bo Bergmans in het magazijn van Doleweerd

Alle collega’s van Doleweerd zullen zich een-voor-een aan je voorstellen in dit maandelijkse artikel. De gezichten achter Doleweerd, met wie heb je te maken als je met ons zaken doet? En wat is een betere aftrap van dit katern dan de nieuwe directeur, Bo Bergmans! In dit artikel:

Bo, voordat je de zaak hebt overgenomen ben je een aantal jaren werkzaam geweest bij Doleweerd. Wat heb je gedaan in de tijd dat je het nog niet voor het zeggen had?
Ik was net klaar met de opleiding Management en Sales aan de IVA Driebergen en begon direct in de buitendienst. Dit is inmiddels alweer ruim acht jaar geleden. Toen ging het er nog heel anders aan toe. We stapten namelijk dag in en dag uit bij dealers binnen die nog geen klant waren. We vroegen dan ‘heb je interesse om bij ons in te kopen?’ en het antwoord was nogal eens nee! Ik heb toen geleerd om te luisteren naar de klant; ‘waarom wil je niet bij ons inkopen, wat kunnen we anders doen om jou te helpen?’.

Zo heb ik heel scherp in kaart gebracht waar het nou een beetje spaak liep met het aanwerven van nieuwe dealers. De conclusie was dat we achterliepen in de ontwikkelingen. Alles ging gewoon een stuk makkelijker en sneller bij de concurrenten. Bij ons gingen bestellingen nog via papier en we haalden orders zelf op bij de dealers. Voorraadbeheer deden we niet aan en als iemand een order niet duidelijk genoeg opschreef dan hadden we een probleem.

Alle punten die in die tijd naar boven kwamen wilde ik graag aanpakken. ‘Dat moet beter en effectiever kunnen’ dacht ik. Gelukkig kreeg ik de ruimte om dit langzaam op te pakken; verbeteren en optimaliseren. Als zoon van de baas krijg je vaak net iets meer voor elkaar. Zo ben ik vanzelf van buiten naar binnen gerold. We hebben heel veel processen opgezet en verbeterd voor de logistiek, voorraadbeheer, bestelsystemen etc.

Toen dat allemaal op orde was wilden we ons graag meer gaan onderscheiden met het assortiment, dit in de diepte en in de breedte. We zijn opzoek gegaan naar andere leveranciers en nieuwe contacten. Ik zat inmiddels op de binnendienst en mijn vader betrok mij graag in deze nieuwe ontwikkelingen. Uiteindelijk werden ook inkooptaken steeds meer aan mij overgelaten. (Inmiddels zijn hier ook veel nieuwe producten uit voort gekomen en natuurlijk de nieuwe merklijn THNDR.) 

Sinds begin dit jaar ben jij de eigenaar, hoe is dit zo gekomen?
Eigenlijk ging dit allemaal vrij vanzelf. Ik wist altijd al dat ik in de toekomst ook zelfstandig ondernemer wilde worden. Mijn ouders hebben altijd al aangegeven dat de mogelijkheid er was dat ik de zaak over zou nemen. Maar dat zouden we wel zien als het zover was. 

Toen ik eenmaal een tijdje bij Doleweerd werkte en alles intern voor een heel stuk beter in elkaar zat wilde ik graag een stap verder gaan. Het was tijd voor externe ontwikkelingen. Hier waren mijn plannen toch een stap te ver voor mijn vader Johnny Bergmans, die nog altijd directeur en eigenaar was. Mijn vaders motto was ‘don’t change a winning team’ terwijl ik een sprong in het diepe wilde wagen. 

We hadden de achterstand op onze concurrenten aardig weggewerkt maar je moet blijven ontwikkelen om niet te achterop te raken. In plaats van eeuwig bakkeleien als vader en zoon, hebben we vrij snel besloten dat het tijd werd dat ik Doleweerd zou gaan overnemen. En daar zijn we nu, sinds 1 januari dit jaar heb ik het stokje overgenomen.

Welke richting en toekomst zie je in het verschiet liggen voor Doleweerd?
Ik geloof heel erg in het eerlijk zaken doen! Natuurlijk wil ik graag de huidige groei voortzetten maar dit is niet het doel waar ik naartoe werk. Dan zouden andere factoren ten kostte gaan hiervan. Groei is een bijproduct van een focus op blije medewerkers, het leveren van kwaliteitsproducten en de beste service en ondersteuning voor dealers.

Dat merk ik ook echt aan onze collega’s. Het lage verloop in personeel spreekt boekdelen. De oudste kracht werkt hier al bijna 40 jaar en we hebben de afgelopen 20 jaar geen nieuwe collega’s aangenomen omdat iedereen hier goed op zijn plek zit! Dit jaar heb ik pas voor het eerst iemand aangenomen. Niet ter vervanging maar als uitbreiding en ondersteuning voor alle plannen die ik nog heb voor de toekomst van Doleweerd, haar klanten, medewerkers en assortiment. Onze focus gaat zich namelijk nu naar extern verplaatsen. ‘Hoe kunnen wij onze huidige klanten nog beter helpen en faciliteren, welke extra stappen kunnen we zetten en hoe kunnen we ook nieuwe klanten aantrekken’ zijn vragen die ons nu bezighouden.

Waar ben je vandaag de dag het meest trots op?
Waar ik dan het meest trots op ben is dan toch wel de groei die we uit eigen kracht hebben meegemaakt de afgelopen jaren. We zijn van zo ver gekomen, daar waar we eerst achter liepen lopen we nu zelfs voor! Zo hebben we webshop koppelingen ontwikkeld en onze kassasysteem koppeling wordt bijna gelanceerd. Het logistieke proces gaat zo goed dat we met ons kleine team heel veel bestellingen aan kunnen. Het team van Doleweerd beweegt ontzettend goed mee met de ontwikkelingen en uitdagingen. Ik ben trots op waar we vandaag de dag met Doleweerd staan!

Sparen voor korting: jouw trouw beloond!

Weinig tijd en toch nieuwsgierig? Bekijk de video en ben binnen 60 seconden up-to-date!

Loyalty programma

Met trots introduceren wij een nieuw loyalty programma. Hierbij word je als dealer beloond voor de inkopen die je bij ons doet. Je spaart punten die je kan inleveren voor kortingen oplopend tot wel 20%!

Hoe werkt het?

  1. Voor elke euro die je uitgeeft, spaar je punten in ons dealerportal. Hoe meer je besteedt, hoe meer punten je spaart.
  2. Punten krijgen een bepaalde waarde, gebaseerd op jouw omzet van de afgelopen 12 maanden. Hoe hoger de omzet, hoe hoger de waarde.
  3. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je de punten inruilt voor korting. Je kunt ze direct uitgeven, maar ook sparen tot een bepaald bedrag of tot de waarde toeneemt.

Op deze manier wordt het steeds interessanter om meer van je dagelijkse inkopen bij ons onder te brengen. Ieder extra Euro levert namelijk niet alleen meer punten op, maar zorgen er ook voor dat je punten steeds waardevoller worden!

Hoeveel punten krijg ik dan?

Iedere euro die je uitgeeft aan producten via ons dealerportal is 10 punten waard. Dus als je een product van € 10 bestelt, worden er 100 punten aan je account toegevoegd. Een order van € 200 levert je dus 2.000 punten op.

Krijg ik over alles wat ik uitgeef punten? Nee, sommige bedragen zijn uitgesloten, bijvoorbeeld:

  • De BTW.
  • Verzendkosten.
  • Orders die telefonisch of per e-mail aan ons doorgegeven worden.
  • Andere aanbiedingen waarvoor wij een nettoprijs afspreken.
  • Speciaal bestelde artikelen.

En wat zijn mijn punten dan waard?

Dat hangt helemaal af van hoeveel je bij ons inkoopt. Wij kijken namelijk naar jouw omzet over de afgelopen 12 maanden. Hoe hoger die omzet, hoe hoger de schaal waar je wordt ingedeeld en dus hoe meer je punten waard zijn.

Wij bepalen de omzet in het dealerportal. Dat betekent dat speciaal bestelde artikelen of speciale bulk-orders niet meetellen voor het bepalen van je omzet. De omzet die het dealerportal berekent is leidend. Ga je meer afnemen? Dan stijgt je omzet en wordt je automatisch ingedeeld in een hogere schaal. Daalt je omzet? Dan wordt je automatisch weer lager ingedeeld.

De schaal waar je ingedeeld bent, bepaalt dus de waarde van alle punten in je account. Dus heb je al 50.000 punten in je account staan en wordt je ingedeeld in een hogere schaal omdat je meer inkoopt? Dan worden dus alle 50.000 punten meer waard. Ook al heb je die punten verdiend in een lagere schaal! Hierdoor kan het dus slim zijn om je punten vast te houden tot de waarde stijgt.

Hoe kan ik mijn punten dan inleveren?

Bij het afronden van je order kun je er voor kiezen om je punten in te leveren. Dat heb je dus zelf in de hand. Je mag iedere bestelling de punten van de vorige bestelling inleveren. Je mag ze ook opsparen. Je mag niet meer punten inleveren dan het totaal van je bestelling.

Op sommige producten kun je geen punten inleveren. Je kan dan minder punten inleveren dan het totaal van je bestelling. Dit geldt voor netto geprijsde artikelen. Deze artikelen hebben al een vaste lage prijs en er is niet voldoende marge om daar nog korting op te geven. Je kan zien of een artikel netto geprijsd is op de productpagina onder het tabblad “Meer informatie”. Netto geprijsde artikelen tellen wel mee in je omzet (en bepalen dus zo je schaal) en ze leveren wel punten op.

Waar kan ik zien hoeveel punten ik heb?

Via [Mijn Account] en [Mijn spaarpunten] heb je altijd inzicht in hoeveel punten je hebt en wat ze waard zijn. Je kan hier onder andere vinden:

  1. Hoeveel punten je momenteel in je account hebt.
  2. Hoe je aan deze punten gekomen bent.
  3. Hoeveel je punten op dit moment waard zijn.
  4. In welke schaal je bent ingedeeld.
  5. Wat de volgende schaal is en hoeveel je nog moet besteden om daar te komen.
  6. Wanneer je punten verlopen.

Wat als ik pas net klant ben of (nog) niet zo veel inkoop?

Iedere dealer spaart punten, groot of klein maakt daarin niets uit. Maar wanneer je omzet over de afgelopen 12 maanden minder is dan € 5.000 kun je nog geen punten uitgeven. De punten die je spaart worden dan opgeslagen in je account en blijven daar staan tot je wordt ingedeeld in een hogere schaal. Dan krijgen alle punten die je gespaard hebt een waarde en kun je beginnen met uitgeven!

Let wel: punten zijn beperkt houdbaar. Na 365 dagen vervalt een punt dat niet is uitgegeven automatisch. Je krijg hierover vooraf een bericht zodat je nog actie kan ondernemen. Spaar je dus punten maar heb je over 12 maanden nog geen € 5.000 aan omzet gerealiseerd? Dan val je helaas buiten het loyalty programma.

Wat zijn de kortingsschalen?

Per 20-05-2021 zijn de kortingsschalen als volgt vastgesteld:

Omzet vanOmzet totSchaalWaarde per puntKorting
€‎ 0€‎ 5.000StarterN.v.t.N.v.t.
€‎ 5.000€‎ 6.000Brons – 1€‎ 0,00505,0%
€‎ 6.000€‎ 7.000Brons – 2€‎ 0,00555,5%
€‎ 7.000€‎ 8.000Brons – 3€‎ 0,00606,0%
€‎ 8.000€‎ 9.000Brons – 4€‎ 0,00656,5%
€‎ 9.000€‎ 10.000Brons – 5€‎ 0,00707,0%
€‎ 10.000€‎ 12.000Zilver – 1€‎ 0,00757,5%
€‎ 12.000€‎ 14.000Zilver – 2€‎ 0,00808,0%
€‎ 14.000€‎ 16.000Zilver – 3€‎ 0,00858,5%
€‎ 16.000€‎ 18.000Zilver – 4€‎ 0,00909,0%
€‎ 18.000€‎ 20.000Zilver – 5€‎ 0,00959,5%
€‎ 20.000€‎ 25.000Goud – 1€‎ 0,010010,0%
€‎ 25.000€‎ 30.000Goud – 2€‎ 0,011011,0%
€‎ 30.000€‎ 40.000Goud – 3€‎ 0,012012,0%
€‎ 40.000€‎ 60.000Goud – 4€‎ 0,013013,0%
€‎ 60.000€‎ 80.000Goud – 5€‎ 0,014014,0%
€‎ 80.000€‎ 100.000Goud – 6€‎ 0,015015,0%
€‎ 100.000>Platinum€‎ 0,020020,0%

Het samenstellen van deze schalen is door ons met de grootste zorg gedaan. We realiseren ons dat voor een kleine dealer € 1.000 al veel omzet is en dat grotere dealers dat veel makkelijker te realiseren is. Daarom lopen de staffels in het begin snel op en vlakt dit later af.

Ondanks dat we hier veel tijd en zorg aan besteed hebben, kan het zijn dat we in de toekomst de staffels aan moeten passen. We willen een goede balans vinden tussen het belonen van trouwe klanten enerzijds en voldoende marge om onze service te kunnen garanderen anderzijds.

Wat als ik al kortingsafspraken heb?

Het loyalty programma is niet te combineren met andere prijsafspraken. Je profiteert dus of van de bestaande kortingsafspraken of van het loyalty programma. Dit mag je als dealer zelf beslissen. Wij nemen binnenkort persoonlijk contact met je op om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten zodat je een goede beslissing kan maken.

Wat als ik nog meer vragen heb?

Vragen staat vrij! We begrijpen dat dit programma op het eerste oog ingewikkeld kan lijken. De bedoeling is echter dat het juiste een transparante, eerlijke en duidelijke structuur oplevert waarin iedereen weer waar hij / zij aan toe is. Neem daarom bij vragen contact met ons op. Dan leggen wij het graag aan je uit!

Kom JIJ ons team versterken?

De afgelopen periode hebben we een flinke groei doorgemaakt. We proberen een nieuwe werkwijze te laten zien in de scooterbranche en gelukkig hebben we tientallen nieuwe dealers mogen verwelkomen met hele fijne samenwerkingen.

Maar, nog niet iedereen weet van ons…

Daarom zoeken we een (online) marketeer die ons team komt versterken. Ben jij of ken jij zo iemand? Lijkt het je leuk om de verantwoordelijkheid te dragen voor een marketingplan en de werkzaamheden die daar uit voortkomen? En maak je graag het verschil in een kleine organisatie?

DEZE POSITIE IS INMIDDELS INGEVULD. Kijk bij onze vacatures voor andere openstaande vacatures.

Langere doorlooptijd pakketdienst

Update 30 juni 2020:

DPD heeft aangegeven dat de doorlooptijden weer zijn zoals gebruikelijk. Onze eigen ervaring en cijfers bevestigen dit gelukkig. Dat houdt in dat wij weer onze gebruikelijke service kunnen verlenen:

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld is morgen in huis!

De afgelopen weken merken wij dat de doorlooptijden bij onze verzendpartner DPD zijn toegenomen. Hierdoor kunnen onze orders langer onderweg zijn dan u gewend bent.

Continue reading Langere doorlooptijd pakketdienst

Coronavirus (COVID-19)

Op deze pagina verzamelen wij alle informatie en veelgestelde vragen over de impact van het Coronavirus op ons bedrijf en de samenwerking met onze dealers. De meeste vragen worden hieronder stuk voor stuk behandeld maar indien u meer informatie wenst, kunt u altijd bellen, mailen of appen.

Wij wensen al onze dealers, leveranciers en partners en uiteraard hun vrienden en familie veel sterkte en gezondheid toe. Zie hieronder de actuele updates.

Continue reading Coronavirus (COVID-19)
Start chat
💬 Hulp nodig?
Hallo! ✋🏼Kunnen we je helpen?